Thursday, June 12, 2008

Dragu vs Tudor

...sau lupta pentru primarie in Calarasi.

Spre surprinderea mea, ca umil cetatean al municipiului Calarasi, care locuieste mai mult in Bucuresti si care nu prea da pe acasa, Dragu este in continuare preferat de calaraseni. De ce? Habar nu am. Am stat si m-am gandit indelung si nu am gasit nici un motiv suficient de bun petru care mi-as putea dori ca omul ala sa fie in continuare primar, dar nici macar UNUL.

Am gasit in schimb motive suficiente pentru care nu as vrea sa mai fie primar. Cel mai important si care iese in evidenta de cand pui piciorul [sau mai degraba roata] in Calarasi este conditia jalnica in care se gasesc strazile. Este inadmisibil ca nici macar arterele principale sa nu fie asfaltate cum trebuie, nu mai zic nimic despre stradutele mai mici...Dar, surpriza, inainte de alegeri strazile au fost [nu, nu te gandi ca au fost asfaltate] peticite, bine, nu o sa dureze decat 1-2 luni sa reapara gropile, dar na, momentan calarasenii or fi multumiti ca strazile sunt reparate. Dar asta nu e tot. Ok, au fost aplicate deja celebrele plombe de asfalt, doar ca nu s-a gandit nimeni sa remedieze diferenta mare de nivel care exista intre sosea si canalizari, astfel incat te poti trezi ca dai cu masina intr-un mare crater. Ca deh, cine sa se gandeasca ca daca torni asfalt ca tampitul, neputand sa torni si peste canalizari, acolo ramane o mare groapa? Nimeni, evident. Ce mai conteaza ca faci treaba de mantuiala. Tu trebuie sa asflatezi strada, asta faci. Si lasi craterul ala acolo ca nu e de competenta ta sa rezolvi problema.
Pe langa aceste cratere, mai avem si limitatoarele alea enervante de viteza. Da, o sa ziceti ca au si alea rostul lor. Or avea, in 2-3 locuri, dar nu pe toate strazile unde sunt puse. Nu e evident de ce au fost puse atatea si in locuri unde nu au ce cauta? Va spun eu, este destul de evident. Nu v-ati dat seama inca? Este vorba de BANI. Bani pe care cei ce le-au pus le primesc. Mai multe limitatoare, mai multi bani. Simplu ca buna ziua. Oricum, la halul in care se gasesc strazile nici macar in locurile unde ar avea ce cauta, nu-si mai au rostul.
Sa trecem insa peste lucrurile pe care le-a facut si sa ne rezumam la ce a facut.
Pai sa vedem, in primul mandat, o sumedenie de statui, care mai de care mai nefolositoare. Surpriza, si in al doilea mandat a facut ceva statui, cea mai recenta fiind cea a lui Carol. Sa fi fost oare calaraseni asa de impresionati de mirifica statuie si de vizita lui Mihai I la Calarasi incat au reusit sa stearga cu buretele toate neregulile si s-au decis brusc sa il voteze pe dl Dragu inca 4 ani? Poate...
Sau poate au fost impresionati de florile plantate pentru a schimba imaginea orasului. Nu neg, sunt frumoase, dar sincer, nu prea ai cum sa le admiri, fiind preocupat sa eviti craterele de pe sosea.
Si totusi, care este motivul pentru care este atat de votat? Habar nu am. Am vazut recent ca este suspect de mita electorala. Acum, daca stau sa ma gandesc ca nu prea sunt alte motive pentru care ai putea sa il votezi, mita electorala mi se pare unul bun. Adica, la o adica, daca nu stii ce sa votezi si cineva iti da niste bani ca sa il votezi pe X, de ce nu ai face-o? Oricum nu stiai pe cine sa votezi...Te-a ajutat sa te si decizi, si te-a si platit pentru asta. Iti zic eu de ce sa nu o faci. Pentru ca pe termen scurt tu te vei bucura de banii pe care ti i-a dat, iar pe termen lung el va sta si va roade la ciolan in primarie, in timp ce tu vei duce aceeasi viata mizera de pana atunci.

De ce l-am vota totusi pe Tudor? Avem garantia ca el va face ceva mai bun? NU, nu avem aceasta garantie. Votandu-l pe Tudor ne asumam un risc. Dar totusi, as prefera aceasta varianta decat cea a alegerii lui Dragu. Stim deja ce poate Dragu, si nu poate multe. De ce nu am alege sa vedem ce poate Tudor? Nu poate sa fie mai rau decat Dragu, poate sa fie cel mult la fel. Sau poate fi mai bine, si poate vom avea si noi un oras care sa semene a resedinta de judet, caci la momentul asta, cu greu ii mai putem spune oras.

Asa ca hai sa votam schimbarea, dragi calaraseni. Sa vedem ce pot face si altii pentru orasul nostru. Hai la vot!

No comments: